onsdag 16. desember 2020

Allmennquiz med Geir Dahlberg 16. desember - sesongfinale. Mulighet til å ta hele quizen slik den blei avholdt

De to siste quizene jeg har holdt har jeg lagt ut her på en slik måte at folk kan ta quizen hjemme, inkludert alle videos, lydspor og bilder slik det blei presentert live. Det har vært en viss respons på dette i ei tid hvor mange ikke kan/vil delta live, så vi gir tilbudet denne gangen også. 

Du kan lese mer om tanken bak dette i innlegget fra 2. desember.
Jeg tilbyr altså PowerPointen som jeg brukte 16.12 til de som ønsker, mot et lite vederlag. Normalt koster quizen kr 50 pr person, men dersom du Vippser (95 86 21 86) en eller annen sum (lavere eller høyere, kanskje avhengig av om du skal benytte deg av den aleine eller sammen med flere ... du bestemmer) + en mailadresse jeg kan dele PowerPointen med, så sender jeg en lenke slik at du kan laste ned fila til fri avbenyttelse.
Når du har fått fila, starter du den og rett og slett klikker deg gjennom fila, spørsmål, lyd- og videofiler vil da dukke opp automatisk i den rekkefølga jeg klikka det fram under quizen. Fasit kommer på slidesene umiddelbart etter spørsmål 25 for første omgang og etter spørsmål 50 for andre omgang.

Det eneste jeg har fjerna av lyd- og videofiler som brukes som tenke-/pauseinnslag, dette for å gjøre fila noe enklere å laste ned (likevel er fila nå på drøyt 1,2 gigabyte). Bl a har jeg fjerna denne klassikeren av en musikkvideo som blir avspilt på alle mine quizer som er i nærheten av juletider:

(Vinnerpoengsummen til vinnerlaget onsdag var 52p av 60 mulige poeng (et stykke foran de andre lagene), hva klarer du/laget ditt? :-)

Etter hvert kommer det blogginnlegg med mer info omkring rundevinnere og sammenlagtvinnere i høstrunde, samt at bloggvarianten av quizen også dukker opp - men om en stund. Her er stillingen sammenlagt etter at alle sju runder er avvikla og dårligste runde strøket (finalerunden teller med uansett):


Quizdatoer for våren (både allmenn- og musikkquiz) er nå spikra og kan skues i margen til venstre - hold av alle datoer! :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar