onsdag 2. desember 2020

Allmennquiz 2. desember - mulighet for å ta hele quizen slik den blei avholdt

Det er rare tider for tida .... Vi kan ikke være mer enn 50 personer i samme lokalet, og mange er noe urolige for å bli smitta, naturlig nok. Derfor tenkte jeg å forsøke meg på en liten vri ... 

Vi var tett opp mot 50 personer live 2. desember og koste oss med quiz. Likevel er det langt færre enn på en normal quizrunde med meg, og mange trofaste quizzere fikk dessverre ikke deltatt. Da fikk jeg en tanke om å tilby samme quiz til de som ikke fikk deltatt, med alle lyd- og videoinnslag inntakt. Kan det være interesse for noe slikt? Vi prøver ....

Forskjellen mellom quizene jeg legger ut her i etterkant og de jeg kjører live er bl a at i bloggen går en glipp av en del visuelt, spesielt videoinnslag. Derfor tenkte jeg at det kunne være greit å tilby PowerPointen som jeg brukte onsdag til de som ønsker, mot et lite vederlag. Normalt koster quizen kr 50 pr person, men dersom du Vippser (95 86 21 86) en eller annen sum (lavere eller høyere, kanskje avhengig av om du skal benytte deg av den aleine eller sammen med flere ... du bestemmer) + en mailadresse jeg kan dele PowerPointen med, så sender jeg en lenke slik at du kan laste ned fila til fri avbenyttelse.

Når du har fått fila, starter du den og rett og slett klikker deg gjennom fila, spørsmål, lyd- og videofiler vil da dukke opp automatisk i den rekkefølga jeg klikka det fram under quizen. Fasit kommer på slidesene umiddelbart etter spørsmål 25 for første omgang og etter spørsmål 50 for andre omgang. Det eneste jeg har fjerna av lyd- og videofiler som brukes som tenke-/pauseinnslag, dette for å gjøre fila noe enklere å laste ned (likevel er fila nå på drøyt 600 megabyte).

(Vinnerpoengsummen til vinnerlaget onsdag var 52,5p av 60 mulige poeng (et stykke foran de andre lagene), hva klarer du/laget ditt? :-)

Aner ikke om det er noe interesse for dette eller ikke, og gjør ikke det først og fremst for å tjene penger - men mye jobb ligger bak og synes det kan være fair å ta en liten skjerv. Om ca halvannen uke kommer jeg uansett til å legge ut hele quizen, med alle spørsmål og svar + hvordan det gikk i bloggen her, så quizen får du av meg gratis uansett, du må bare vente litt ... :-)

Hvis det ikke er noe interesse for dette dropper jeg selvfølgelig å mase mer om dette :-)


(Og husk at jeg har et slikt enkeltpersonsforetak, da - så alt foregår skattemessig korrekt!)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar