fredag 27. mars 2020

Dahlbergs MusikkQuiz 27. mars 2020 er avlyst, her er en liten trøst ...

Jeg hadde gleda meg stort til å presentere en musikkquiz jeg var rimelig godt fornøyd med til dere alle som stiller opp på BassGarasjen på musikkquizene. Slik situasjonen er nå går selvfølgelig ikke det. Men jeg sparer nå på quizen, så ONE DAY, ONE GLORIOUS DAY! Vi skal nok få kjørt den en gang ...

Inntil da, ha fine dager med onlinequizzing (som jeg har skrivi litt opp før, det er fortsatt hyggelig å quizze sammen, f eks via Messenger videochat), til noen av de utrolig mange quizene som arrangeres via Facebook for tida. Jeg holder meg foreløpig unna det å kjøre online-quizzer sjøl, jeg sparer heller spørsmålene til bedre tider der jeg kan se dere face-to-face.

Men som en liten trøst, her kan du ta hele den første MusikkQuizen jeg noen gang avholdt (september 2016 på Eger & Co). Da hadde jeg med meg Anders Dahlberg som spilte sine tolkninger av en del låter, de får dere dessverre ikke her siden det ikke blei gjort opptak av disse - men jeg har lagt inn spørsmål slik at det skal være mulig å ta disse oppgavene også.


Lite stemningsbilde, som kan skues som liten videosnutt i dette blogginnlegget.

Jeg har tidligere laga blogginnlegg også fra denne quizen, men hvis dere kikker på det nå så er det ufullstendig; YouTube har lagt på tekst slik at videoene avgir fasit, og mange av lydklippene er fjerne. Men ønsker du å ta quizen kan du gå inn på denne lenken og laste ned hele PowerPoint-fila (den er ganske stor - ca 1,3gb - så vær litt tålmodig). Du blir kanskje spurt om du vil logge på Dropbox eller opprette konto - gjør gjerne det, men du skal også ha et valg der om kun å laste ned fila. Trykker du på lysbildeframvisning og skrur opp lyden, kan du kose deg med en musikkquiz i et par timer, enjoy!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar