søndag 19. februar 2017

MusikkQuiz 17. februar - enkeltresultater

Jeg har nå lagt inn alle enkeltresultater fra MusikkQuiz'en 17. februar. Her kan du se hvilke spørsmål de forskjellige lagene skåra eller ikke skåra på.

Jeg hadde tenkt til å skryte veldig av de som retta - det blei ikke levert inn en eneste protest i løpet av kvelden. Når jeg mata inn resultatene oppdaga jeg imidlertid enkelte feil:

- De utvalgte fikk 1p for lite, og gikk med det opp til 51,5p, det ga ikke laget noen bedre plassering. Dermed fikk Det svir når jeg quizzer 1p i trekk for feilretting, det hadde heller ingen betydning for plassering.
- Vangsetergutane var så rause med Internasjonalen at de rett og slett ga dem 4p for å vite navnet på fire av fem stk i Guns 'n Roses, det var bare mulig å skåre 2p her. Internasjonalen mister derfor 2p, og Hjerneteppene bytta derfor plass med Internasjonalen på lista.
- Omtrent det samme gjorde Mannlige husmødres solidariske sanitetsbindforening når de retta Vangsetergutane (1p hadde blitt til 2p på medlemmene av Pink Floyd). Vangsetergutane mister derfor 1p, men det gjorde ingen utslag på plasseringa.
Siden dette var første gangen jeg opererte med halve poeng gir jeg denne gangen ikke trekk for feilretting på de to lagene som ga feil poengsum. BUT I SAY DIS ØNLY WONCE! Oppdatert resultatliste finner du her.

Likevel må det skrytes av lagene når det gjelder retting. Til å være en fredagskveld var det ikke mye rot her - keep up the good work!

En av årsakene til at jeg setter opp et slikt regneark og ser hvor mange poeng hvert av spørsmålene skårer er for å se hva folk synes er lett og hva som er for vanskelig. Jeg håper at det kan hjelpe meg til å justere nivået litt oppover. Snittpoengsum på de 21 lagene var 52,5p.

Det som kan trekkes fra i denne runden av vanskelige spørsmål var:
- kun Punk Floyd visste hvem som hadde en hit med "Blue Velvet" i 1963, de var også de eneste (noe overraskende) som visste hvilket år Bob Dylan ga ut "Like a rolling stone" - og de viser stort spenn i sin kunnskap når de også er det eneste laget som kjenner igjen Martin Jensen fra vår tid.
- kun to lag (Luke The Drifter's Running Team og Punk Floyd) visse hvem som hadde komponert "Mil etter mil" som Jahn Teigen framførte i MGP.
- "Ode to Billy Joe" fra 60-tallet var det også bare to lag som tok, Øverst i Hønengata og Punk Floyd.
- Olav Risans framføring av "Elephant" fra 2013 bød også på problemer for 19 av 21 lag. Her var det Kulturlaget og Luke The Drifter's Running Team som imponerte.
- kun tre lag (Hanne & Hannene, Kulturlaget og Vangsetergutane) kjente igjen hvem som sang "Oh Suzie" på 70-tallet.
- det var også bare tre lag (Fra øverst i Hønengata, Punk Floyd og The Jukes) som visste hvilket 60-tallsband som sang "Groovin'".
Kudos til alle lag som drar fram så spesiell kunnskap!

De fire spørsmålene som alle 21 lagene tok var hvem som hadde norsk tekst på "Cats in the cradle", hvem som hadde en hit med "Holy Diver", og både Seigmen og Santana blei kjent igjen av alle lag.

Her er originalen av en av fredagens nøtter:
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar