torsdag 22. juli 2021

Humbars MusikkQuiz 17. juli 2021

Nok en quiz jeg gikk glipp av live. .... Hildes ... stile selvfølgelig likevel på Humbars MusikkQuiz, denne gangen med Kjetil, Hans, Morten, Jan Erik og Hanne -  hmm ... hvordan kunne det gå?? 

Laget imponerte stort og vant hele greia, godt jobba! Jeg var som tidligere nevnt i Kristiansand, men også denne quizen kunne jeg ta på egen hånd takket være QMs velvillige deling av quizen. 

Jeg hadde ingen mulighet til å ta den in real time, men deler av torsdagen blei tilbrakt på Hønsand med bading og quiz-taking. Fordelen med å ta den med headset har jeg nevnt før, mye lettere å gjenkjenne stemmer og sound, men en mangler jo resonneringa sammen med resten av laget - og noen ganger blir en litt utålmodig og svarer/sjekker fasit litt for tidlig. 

forrige LøvstadQuiz som jeg tok aleine var jeg ganske på oppesen, og fornøyd med meg sjøl - det kan en vel ikke si i like stor grad etter å ha gjennomført denne quizen. Det har jeg nok også nevnt før, at på Humbars MusikkQuiz'er så følger jeg meg mer som en som bare fyller inn enkelte få ting som jeg kan - det er andre på laget som bidrar på langt flere spørsmål. Når jeg nå tar en slik quiz aleine, så blir det enda tydeligere. Laget mitt vant med 100,5 poeng - av 125 mulige poeng - jeg havna likevel på 74.5 poeng (takket være en del planker fra QMs side). Men, men - quizlag er quizlag - det er meninga at vi skal ta hver våre ting. Jeg får sjekke med laget ved neste leilighet om det var noe i det hele tatt som jeg tok som de ikke tok, jeg tviler ...

Her får dere hele quizen, velvillig delt av QM-Ole Andreas - men jeg skriver ikke noe om hvordan laget svarte (det har jeg ikke oversikt over), men har nå lagt inn noen kommentarer til mine svar.

Quizen var laga etter samme lest som tidligere, men i likhet med forrige runde var det litt endring i runde to.

Runde en var som vanlig åtte låter med tilhørende spørsmål + ølbonusspørsmål.

Runde to, del I: Sommerlåter - topp 5 i Norge uke 28 i 2016, 2006, 1996 og 1986 - hvem spiller? Runde to Del II: 20xCoverlåter - Hvem har originalen?

Runde tre bestod, som tidligere, av 40 låter - hvem spiller + match 12 platecover til låtene.

Spillelista ligger på Spotify med alle låter som blei spilt under quizen. Det går altså fint an å ta quizen hvis en ikke tjuvtitter på Spotify mens lista spilles av.

I første runde blei åtte låter avspilt, med fire spørsmål til hver låt - under kan du se bilde av alle spørsmål i runde en. (De åtte første låtene på spillelista):


Ølbonusspørsmål:


Covrene som skal plasseres blant de siste 40 låtene som blir spilt:


------------------------------------------------------------


Fasit

Runde 1

1. a) Bon Jovi b) It’s my life c) Animals, Talk Talk, Dr Alban, Sash!, Amy Diamond, Yui, Cezar, mm d) Etter frontfiguren 

2. a) All Saints b) Pure Shoes c) Nicole og Natalie Appleton d) The Beach 

3. a) The Darkness b) I believe in a thing called love c) British whale d) Queen 

4. a) Beach boys b) Wouldn’t it be nice c) Pet sounds d) Geiter 

5. a) Soundgarden b) Black hole sun c) Audioslave d) Prophets of Rage 

6. a) Bel Canto b) Shimmering warm & bright c) Biosphere d) Anne-Li Drecker 

7. a) Bryan Adams b) Run to you c) Canada d) (Everything I do) I do it for you

8. a) David Bowie b) Heroes c) tysk og fransk d) 2016 

Ølbonusspørsmål: Satyricon

Her endte jeg på 26p -slett ikke verst Tok alle i nr 1, ingen i nr 2, abd i 3, alle i nr 4, abc i 5, alle i 6, abc i 7 og alle i nr 8 + ølet selvfølgelig :-)

Runde 2:



Del 1 av runde 2 starta meget dårlig for meg, tok kun Kalas av de fem første. Deretter tok jeg faktisk resten (jobba litt med å huske Fools Garden, men dro den nå inn). 15,5p her (tok ikke med Wyclef Jean.)

Så var det coverlåtene der en bare skulle svare originalartist/-gruppe (her har jeg markert med feite typer hvilke jeg tok, jeg burde selvfølgelig at hatt både nr 1 og 2, men ...):

1. Iron Maiden

2. Pearl Jam

3. Tom Petty

4. Brittney Spears

5. Dio

6. XTC

7. The Killers

8. Smashing Pumpkins

9. Taio Cruz

10. Lionel Richie

11. TLC

12. Bacccara

13. L7

14. Fatboy Slim

15. Kenny Rogers & Dolly Parton

16. Jimmy Eat World

17. Tix

18. M83

19. Lou Reed

20. Accept

10 av 20 her.

Runde 3:


Jeg kjente jo igjen en del, men sliter med alt for mye fra nyere perioder - og velger Black S i stedet for Ozzy selvfølgelig :-) De jeg hadde korrekt var Blur, Four Tops, Men At Work, Nick Cave & The Bad Seeds, The Doors, Meghan Trainor, Albert Hammond, REM, Isaac Hayes, Åge, Sex Pistols, Linda Ronstadt, Michael Jackson, Ultravox, Glen Campbell, Jokke og Nirvana. Burde jo ha klart Focus, Scissor Sisters, Emilia og Judas Priest - på enkelt av disse var jeg nok litt for utålmodig og svarte for tidlig (på den annen side, så hadde det vel vært en mer stressende situasjon under sjølve quizen der en heller ikke får høre hele låta - så det går sikkert opp i opp). 17 av 40 er ikke spesielt imponerende. Jeg jobba ikke så mye med albumcoverne, men tok i alle fall Ultravox, Linda Ronstadt, Nick Cave, Åge, Men At Work og Meghan Trainor, altså 6p.

Når vi summerer sammen mine poeng skulle det bli 74,5 poeng - det blei da ikke så aller verst innsats av meg likevel :-)

Her er resultatlista fra quizen, jeg hadde da kommet meg inn på en sjuendeplass :-)

01. Oh, Hilde You Are The Roots That Sleep Beneath My Feet And Hold The Earth In Place 100,5p

02. The Humpty Dumptys 93,5p

03. Rideskolen 90,5p

04. Døh! Gidderu Quizze Meg I Trynet? 88,5p

05. Per Sivle Elskar Reggae 81p

06. Wir Sind Quiz Helden 78,5p

07. Vi Er Her For Øl 55,5p

08. Barkebillebarna 53,5p

Neste runde (en eller annen gang i august) håper jeg at jeg får deltatt på, og tillater meg samtidig å minne om mine neste quizer:

Allmennquiz med Geir Dahlberg på Bysalen Amfi 18. august, og 
Dahlbergs MusikkQuiz på BassGarasjen to dager seinere. Meld dere på i lenkene, dette blir moro!

(Og husk LøvstadQuiz på Humbar 30. juli, kanskje vi ses?)

Fortsatt god ferie til dere alle!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar