mandag 20. juni 2022

Ny musikk-bingo fredag 24. juni

Langfredag i år kjørte jeg en musikk-bingo på Humbar. Vi må si det blei en suksess – ca 35 deltakere og meget god stemning – såpass god at folk insisterte på at jeg skulle kjøre to omganger. Slik blei det den kvelden, det var tross alt laaaaangfredag 😉

Siden vi fikk så gode tilbakemeldinger prøver vi oss på en ny aften på Humbar med musikk-bingo. Fredag 24. juni kl 1900 trykker jeg på Shuffle-knappen på Spotify og vi er i gang. Denne kvelden blir det kun én omgang, men den vil nok vare litt lenger en første omgang sist – jeg har økt fra 75 til 90 låter.

Hva er så musikk-bingo?

I musikk-bingo behøver en ikke besitte mye musikkunnskap. Det holder med godt humør, at en liker å høre musikk, og kanskje at en kan kjenne igjen litt av teksten på ei låt. Så vi håper dette kan være noe for alle. Her kan alle vinne! 

Konseptet er at QM-Geir spiller masse kjente og kjære låter (og noen til ...) i tilfeldig rekkefølge, deltakeren får utdelt et ark med to bingobonger og ei liste over alle låtene satt opp alfabetisk. Hver låt har et nummer, når den spilles krysser du av dette nummeret på din bingobong. 

Du spiller aleine, men her er det ingenting i veien for å sitte sammen med gode venner og få hjelp dersom det er ei låt du ikke kjenner igjen teksten på. En liten premiering i form av bong-i-baren for hver utfylt rekke blir det også. (muligens to bonger for fire rekker). Og Humbar trår til med en lekker premie til den første som oppnår fullt brett, nemlig Helgepass på Malstrøm-festivalen! Ikke dårlig.

Vil du være sikra plass for deg (og evt gjengen din), reserver bord via Humbars Messenger (det er flere som har reservert bord allerede) - ellers er det ingen påmelding til sjølve musikk-bingo'en. Se også Facebook-arrangement.

Eksempel på bingobong du får utdelt:

Du får altså også et ark med 90 låttitler lista opp, alle tildelt hvert sitt nummer. Her får du spillelista fra forrige musikk-bingo. Da skjønner du tegninga?

PS. QM lover også denne gangen å ikke komme utkledd som Wenche Foss! Og uvant bingo-vert som jeg var forrige gang så blei jeg tatt litt på senga forrige gang når det var flere som fikk bingo samtidig. Men jeg gjorde heldigvis rett: Den som roper bingo først er den som vinner. Det er jo bare rett og rimelig på en musikk-bingo - at den som kjenner igjen låta først er den som vinner. Det er altså aldri slik at det blir kåra to vinnere på samme rekketall :-)

Da håper jeg vi ses fredag 24. juni kl 1900 til en morsom fredag med mye god og kjent musikk!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar