tirsdag 25. mai 2021

Endelig MusikkQuiz igjen! (28. mai 2021 kl 1930 @BassGarasjen)

 Nå åpnes endelig Ringerike igjen slik at også jeg kan få holdt quiz igjen. Det skal bli så moro! I første omgang blir det MusikkQuiz 28. mai, så får vi se hva vi får til etter det når det gjelder allmennquiz og flere musikkquizer - jeg kommer tilbake med mer info så snart jeg veit mer.

Jeg synes sjøl jeg har brukt (fri)tida godt til å jobbe fram noen interessante musikkquizer. Jeg har justert litt på opplegget etter diverse ønsker, bl a et det delt opp i litt flere tiår igjen - samt at temaene har blitt noe dempa, og noe jeg har kalt oppvarming har blitt innført. Her kan jeg stå litt friere til å stille litt andre spørsmål enn de som kommer inn i årskategoriene og temaene. Jeg har også økt antall spørsmål slik at det normalt vil være mulig å oppnå 100 poeng. I første runde etter nedstenginga trår vi til og med til med hele 105 poeng! Jeg planlegger likevel med at vi ikke skal bruke spesielt mye mer tid ett vi har gjort tidligere, sjøl om det blir noen flere spørsmål. I tillegg håper jeg at jeg innimellom stiller spørsmålene slik at det skal være mulig å svare også på noe av det du ikke har peiling på, eller gir deg litt hint som kan hjelpe deg videre, vi får se om jeg får til det :-)

Under nedstenginga holdt jeg også en uhøytidelig poll på hva folk ønska seg av temaer. Jeg har forsøkt å til (litt) hensyn til disse ønskene også. Men det er fullt mulig å komme med ønsker, sjøl om jeg setter litt ære i å stille spørsmål innafor de flere tiår fra 1950-tallet og i dag, samt de aller fleste sjangre - men ved å bruke temaer kan vekta mellom f eks sjangre være litt forskjellig fra gang til gang. Det håper jeg jo kan være med på å gjøre det enda mer spennende hvem som gjør det bra i de ulike rundene.

Skjermdumpene under kan kanskje gi dere en liten pekepinn på hvordan MusikkQuizene framover blir bygget opp (uten at jeg røper noe i nærhet av temaer eller fasit på noen oppgaver):

Håper vi ses på fredag, kom gjerne tidlig - som vanlig holder jeg en liten uhøytidelig oppvarmingsmusikkquiz for de som kommer før 1850. På den måten kan vi kanskje unngå kø ved inngangen og for å kjøpe sine leskende hjelpemidler. De som kommer tidlig vil altså få litt quizunderholdning i tillegg til mye god musikk over anlegget - både når det gjelder lyd og video. Vi åpner dørene kl 18, så kom tidlig :-) Quizstart er som vanlig 1930 sharp.

I skrivende stund har vi plass til ett lag til (+ enkeltdeltakere som kan være med på de lagene som ikke har fylt opp kvota med fem deltakere). Meld i så fall din interesse her snarest.

Dere kan jo varme opp med dette bilde, der en skal oppgi albumtitler - så mange en klarer. (Jeg har ikke fasiten!) Takk til en av de trofaste musikkquizerne for deling av dette bilde. Snakkes vi fredag?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar