søndag 30. mai 2021

Dahlbergs MusikkQuiz 28. mai 2021

Da har jeg endelig holdt musikkquiz igjen - og det var moro!

11 lag deltok og det var upåklagelig innsats. Resultatene finner dere litt lenger ned i innlegget her.

For de av dere som ikke hadde anledning til å være med tenkte jeg at jeg kunne gjøre som sist, altså gi dere mulighet til å laste ned hele PowerPointen og ta quizen i deres egen stua, aleine eller sammen med venner. Det du gjør er å Vippse minimun kr 30 til 95862186 og legge igjen epostadressen din der (eller maile meg i tillegg på geirdahlberg@gmail.com), så får du tilsendt en lenke til nedlasting. Når du har lasta ned de to filene i mappa (PowerPointen og et word-doc av svararket), starter du PowerPointen og rett og slett klikker deg gjennom fila, spørsmål, lyd- og videofiler vil da dukke opp automatisk i den rekkefølga jeg klikka det fram under quizen. Fasit kommer på umiddelbart etter første og andre omgang. Det eneste jeg har fjerna er de lyd- og videofiler som brukes som tenke-/pauseinnslag, dette for å gjøre fila noe enklere å laste ned (likevel er fila nå på ca 2 GB). Det kan også være greit å ta en titt på svararket hvis noe er litt uklart om hvordan du skal svare. (Og husk at jeg har et slikt enkeltpersonsforetak, da - så alt foregår skattemessig korrekt!)

Så til resultatene. Som nevnt 11 lag, de fleste bestående av fem personer, noen på fire, ett lag med tre stk og en duo. Håper å se dere alle igjen 11. juni, da kjører vi ny runde. Det var mulig å få 105 poeng, og vinnerlaget imponerte stort med sine 90 poeng (justert opp 2 poeng av QM i dagens gjennomgang) i en som vanlig ganske så vrien quiz. 

Som jeg har nevnt i tidligere innlegg, så har jeg endra litt på opplegget. Nå består hver av de to rundene av en oppvarmingsbolk (her kan det dukke opp hva som helst, ofte den type spørsmål som ikke passer inn i bolkene for tiår eller tema), så 4 poeng pr tiår der vi starter med "før 70-tallet", så hvert tiår fram til vår tid. Deretter noen temaer (de kan variere fra sjangre til stikkord til ... og til ... - alt mulig) :-)

Deltakerne ga uttrykk for at de likte det nye konseptet veldig godt, og noen av temaene falt også godt i smak - men det kan endre seg fort etter f eks hvilke sjangre en sjøl liker godt :-) Så her vil det forhåpentligvis komme ting som en både liker og misliker. Trøsten er at det ikke er mer enn fem poeng pr tema, så vi kommer raskt over i noe annet hvis det er noe som ikke faller i smak.

Resultater

1. Sverre Westheims Rideskole For De Metroseksuelle 90p

2. Punk Floyd 83p

3. Hanne & Hannene 80p

4. De Utvalgte 78p

5. A-Team 74p

6. Solo Super 70p (1p trekk for feilretting)

6. Quiz På Begge Sider Av Brua 70p

6. Luke The Drifter's Running Team 70p

9. Everything But The Girl 65p

10. The Jukes 61p

11. Quizzly Bears 35p

Håper vi ses igjen på neste runde, 11. juni. I skrivende stund er det fortsatt ledige plasser, meld på her.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar