mandag 29. mars 2021

Dahlbergs MusikkQuiz - Online - Kahoot #1

 Det ser fortsatt veldig mørkt ut for live-quizer, så nå har til og med jeg forsøkt meg med en en Kahoot med musikkquizspørsmål som du kan ta når du vil fram til onsdag 29.3. kl 1900. Dette er en såkalt Challenge, dvs at du kan ta den aleine, når du vil. Jeg har satt 30 sekunder som standard svartid, men i noen av spørsmålene får du lengre betenkningstid sammen med en video. Dersom dette er noe folk liker, kanskje jeg lager flere? Del gjerne videre, men det er en begrensning på antall som kan ta den (100 stk). Enjoy!


(Nå har jeg testa Kahoot'en sjøl - og må beklage at jeg hadde for dårlig kvalitetssikring på spørsmål nr 7. Dersom spørsmålet i stedet hadde vært: "Hvilken artist ser vi på bildet?" - så stemmer svaret i Kahooten, sjøl om to av de andre svarene også egentlig ville vært korrekt til det spørsmålet). I tillegg er et av svaralternativene i nr 10 nok litt for Snåsamann-aktig - bytt 2024 med 2014, så vil nok det passer bedre. + at spørsmålet om Sex Pistols dreier seg om Oslo, ikke Norge.)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar