mandag 8. november 2021

Humbars Musikkquiz 23. oktober 2021

Da har jeg rukket å bearbeide Humbars Musikkquiz fra oktober også. Som vanlig finner du den noen få dager etter den blir avholdt på facebooksida Humbar MusikkQuiz, velvillig delt av QM Ole Andreas.

 ...Hildes .... stilte denne gangen med Hilde, Morten, Ove, Hans og undertegnede.

Før vi tar quizen kan dere jo få en oversikt over gjenstående musikkquizer i 2021:
Jeg holder mine to siste musikkquizer fredag 12. november og fredag 10. desember.
Humbar Musikkquiz har spirka datoene lørdag 20. november + 4. juledag til sine.
Og vil du ha allmennquiz kjører jeg ny runde 17. november.
Håper vi ses på alle sammen! 

Musikkquizen var laga etter samme lest som tidligere, runde to var tilbake med cover-temaet.

Runde 1 var som vanlig åtte låter med tilhørende spørsmål + ølbonusspørsmål.
Runde 2 Del I: 10 coverlåter - hvem spiller + hvem har originalen,
Runde 2 Del II: 20xCoverlåter - Hvem har originalen,
Runde 3: 40 låter, hvem spiller + match med platecover

Spillelista ligger på Spotify med alle låter som blei spilt under quizen. Det går altså fint an å ta quizen hvis en ikke tjuvtitter på Spotify mens lista spilles av.

Runde 1:


Ølbonusspørsmål.

Runde 2 (kun musikk)

Runde 3 (40 låter, match platecover med korrekt låt)

------------------------------------------------

Fasit

Her overlater jeg mye av fasiten til deg sjøl, skal være ganske greit å sjekke opp det meste (f ex finner du de aller fleste platecovrene til siste runde i spillelista på Spotify). Men bilde av hele spillelista dukker opp under her + noen kommentarer om hva vi tok og ikke tok.





I runde 1 havna vi på ca 30p?, 2-3p foran neste lag. Vi tok vel alle låtene, men sleit med 1d. Morten resonnerte seg fram til Tom's Diner i 3c, og vi bomma stygt med Quart-festivalen på Kalvøya i 4c - og jammen hadde vi glømt The Ramones i 4d også! Litt fornøyd sjøl at jeg dro Black Debbath i 6d.

I runde 2 husker jeg ikke akkurat hva vi bomma på, men ganske grei skuring på mye. Igjen fornøyd med meg sjøl at jeg gjetta meg fram til Clashs Bankrobber, men vi hadde ikke de som framførte den her. Det hadde vi heller ikke på The Stranglers' versjon av Dionne Warwicks Walk on by. Men alltid kos når Dwight Yoakam blir spilt, og jaggu dro jeg ikke kjensel på Cheap Trick-låta han sang også! Kjekt å trekke fram det lille jeg greier å ta (når enkelte andre på laget drar SÅ mye mer enn meg på denne quizen) :-) Ikke mange feil på de 20 "rare" versjonene, men det var nok enkelte vi ikke tok.

I runde 3 gikk det også noenlunde greit, jeg satt mest og irriterte meg over at jeg ikke klarte å koble den kjente stemmen til Brian Fallon med låta og gruppa hans The Gaslight Anthem + at jeg heller ikke nå kommer på The Electric Prunes .... Men tok i alle fall The Who og Jesus And Mary Chain. De andre på laget imponerer med mye kunnskap her og drar bl a Blomst og The Margarets - men det er helt greit at ingen av oss kjenner igjen Erik Faber ...

Det endte til slutt med helt grei seier - og da er jo alle fornøyd! :-)

Sluttresultater:

01. Nothing That Has Happened So Far Has Been Anything Hilde Could Control 103,5p

02. The Morrissey The Less I Know (Døh...) 101,5p

03. Charlie Manson Likes Reggae 93p

04. Er det greit at vi kaller laget dette? 92p

05. The Humpty Dumptys 90,5p

06. Roy Sine Høner 52,5p

07. Piejam 39p

08. Anerikke 38,5p

09. Quizzepakka 32,5p










Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar