onsdag 13. oktober 2021

Humbars Musikkquiz 11. september 2021

Her kommer septembermusikkquizen fra Humbar som jeg har drøyd med å poste.  ...Hildes .... stilte denne gangen med Hilde, Kjetil, Morten, Jan Erik og undertegnede.

Her får dere hele quizen, som vanlig velvillig delt av QM-Ole Andreas - denne gangen uten noen kommentarer siden det er så lenge siden den blei avholdt.

Flere musikkquizer i vente! Jeg holder min musikkquiz fredag 15. oktober der Captain Kill også spiller noen coverlåter live! Neste runde av Humbars Musikkquiz er 23. oktober - håper vi ses på begge!

Quizen var laga etter samme lest som tidligere, men i likhet med forrige runde var det litt endring i runde to.

Runde en var som vanlig åtte låter med tilhørende spørsmål + ølbonusspørsmål.

Runde to, Del I: Finn sammenhengen - 15 låter i bolker av tre  -hvem spiller + hva er sammenhengen?

Runde tre bestod, som tidligere, av 40 låter - hvem spiller + match 12 platecover til låtene.

Spillelista ligger på Spotify med alle låter som blei spilt under quizen. Det går altså fint an å ta quizen hvis en ikke tjuvtitter på Spotify mens lista spilles av.

I første runde blei åtte låter avspilt, med fire spørsmål til hver låt - under kan du se bilde av alle spørsmål i runde en. (De åtte første låtene på spillelista):

Ølbonus:


Albumcover til runde 3



Fasit

(Fasit på det som ikke ligger i spillelista regner jeg med at dere greit kan google dere til) :-)

Men vi kan jo ta sammenhengende mellom tre og tre låter i runde 2:

1. Delstater i USA
2. Kongelige navn
3. Kortfarger
4. Deler av Oslo
5. Ulike typer vær

og ølbonusen er sef Frank Zappa.





Noen få kommentarer til egen innsats (laget gjorde det meget bra, bare se resultatlista lenger ned):

Fornøyd når noen av mine personlige favoritter spilles (og ingen andre på laget tar det ...), som New York Dolls , Jackson Browne og Jim Carroll Band. Også fornøyd med å jobbe inn Ila Auto og Psychedelic Furs, men misfornøyd med ikke å kjenne igjen Violent Femmes når de spiller Gnarls Barkley og Todd Rundgren burde vært innafor rekkevidde - men han er en av 70-tallerne jeg kan altfor dårlig. Så denne kvelden følte jeg at jeg bidro med mer enn jeg normalt gjør på Humbars musikkquiz, jeg sliter med mye her - men drar enkelte poeng, og lærer stadig ;-)

Av annet kan vel nevnes at Pedersen endelig tok 60-talls musikk, både albumcover OG Pussycats! (Ikke si til han at det kunne nok flere på laget også ,,,)

Resultatliste

01. If You Can't Live Without Hilde, Why Aren't You Dead Yet? 107p

02. The Humpty Dumptys 99p

03. Amund & Anders Likes Reggae 83p

04. Quiz På Begge Sider Av Brua 81,5p

05. Quiz Quiz Bang Bang 67,5p

06. PieJam 63p

07. Heia-Gjengen 59p

08. Quizzepakka & Den Fjerne Slektningen 40,5

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar